Mens infans in corpore adultus

plm

Sinking Island

Posted by credal on September 18, 2008


Gen: Adventure

Povestea jocului nu v-o zic dar ideea e ca e vorba despre o crima si personajul principal e un inspector care va trebui sa gaseasca criminalul.

Grafica buna, nu e chiar ultimul racnet dar e buna, si nu deranjeaza ochiul. In plus locatiile sunt minunate, insula in mijlocul furtunii, palmieri care se indoaie in bataia vantului, ploaie, tunete, nori, un ditamai hotelul bine desenat, etc.

Muzica amplifica atmosfera apasatoare, plus creaza o stare de suspans.

Gameplay: in primul rand jocul are doua variante : una adventure, normal si una numaistiucum in care se joaca contra timpului.
Ce imi place ca atunci cand iau pe cineva la intrebari imi apar de la sine obiectele sau persoanele despre care vreau sa intreb persoana respectiva, si nu e nevoie cand ma blochez sa merg pe la fiecare si sa-l intreb de toate obiectele pe care le am.
Jocul e impartit in puzzle-uri mai mici constand in cate o intrebare. Pentru a gasi raspunsul voi avea la dispozitie poze, diverse materiale gasite, documente, declaratii ale persoanelor.

Inca un lucru fain: are nenea asta un aparat ce poate verifica daca doua lucruri sunt identice. De exemplu pot face poze la pasii de pe nisip si apoi la pantofii tuturor(ca ma lasa) si sa vad ale cui sunt urmele respective.

Mai are o faza la care nu i-am prins ideea. La un moment dat il apuca(sau ma apuca ) foamea si trebuie sa mearga sa manance, si lasa balta tot ce facea atunci. E faina ca pare mai realistic dar nu inteleg cum ma afecteaza.

Inca o chestie faina pe care am observat-o. Daca urc cu liftul pana la etajul 18 si cobor pe scari pana la 14 cand chem liftul se vede ca acesta coboara de la 18.

Ce nu mi-a placut pana acum :
cand vorbesc cu cineva si ii vad mutra de aproape se observa fata cam colturoasa, dar ma gandesc ca poate nici placa mea nu poate mai mult.
la intrebarile puse celorlalte persoane are scapari. De exemplu ii intrebam despre ceva ce are legatura cu arhitectura, si imi spuneau sa intreb arhitectul. Bun. Am fost si am intrebat arhitectul, si normal trebuia sa termin cu intrebarea respectiva. Dar, in continuare aveam posibilitatea sa-i intreb pe cei pe care nu i-am intrebat depre lucrul respectiv. (bineinteles imi spuneau sa merg sa vorbesc cu arhitectul, desi vorbisem de mult)
Unele intrebari sunt in plus, de care nu depinde rezolvarea unui puzzle si trec peste ele cu clcikdreapta.

Concluzii: pana acum imi place, sunt curios in continuare si mi-e frica sa nu devina plictisitor, daca tot merg din intrebari in intrebari. Poate imi mai ia ochiul vreo locatie noua.

(Aici au mai trecut cateva zile la mine si la tine cateva secunde )

Concluzii:

N-am vazut in tot jocul un puzzle mai greu, ceva acolo care sa-mi stoarca creierii, nimic.
Totul a decurs de la sine.
In plus, un pic de suspans, nimeni nimc, sa-mi fie si mie teama ca vrea careva sa-mi ia jugulara. Nu, eu detectivu’ lu’ peste intreb in stanga si dreapta diverse chestii, mai descopar cate ceva, si bla bla, aflu criminalul. La un moment dat ma asteptam sa apara un personaj (ca era vorba ca e unu’ acuns prin hotel), il asteptam dupa colt pregatit sa ma atace. Nimic. Plictis si angoasa.

Imi aduc aminte in Broken Sword, in oricare (in afara de 4 ca nu l-am jucat), aveam perioade cand, daca nu eram atent, ma tezeam intr-un ecran cu RIP. Si rejucam scena pana imi dadeam seama cum sa trec sa nu mai fiu omorat.

Aici nu exista faze de astea.

Dar ei se bazeaza pe realism, cum ziceam. Adica vezi doamne pe personajul cu care joc il ia foamea din cand in cand.
Si el merge sa bage o supa, dar cand ajunge, musca din franzela. In plus daca esti la mama dracului sa faci ceva, te apuca disperarea pana ajungi inapoi dupa ce ai terminat ‘supa’.
A, da, si cand il mai apuca sa vorbeasca cu prietena, trebuie neaparat sa mearga in camera sa nu cumva sa-i asculte si altcineva lindicaielie. Realist, nu? Nu. Ca atunci cand ii spune sefului la telefon cum mai sta cu cercetarile, nu se jeneaza sa-i spuna ca banuieste pe cineva chiar daca acel cineva e chiar langa el.

Am mai vazut niste faze faine, nu zic. De exemplu cand reiei jocul de unde l-ai salvat, iti face un mic rezumat a ceea ce a fost pana atunci.
Si inca una, aparatul ala pe care il are, ii arata unde se afla fiecare personaj in momentul respectiv.

Desi jocul are si parti bune, per total nu merita jucat, poate eventual asa ca aperitiv.

2 Responses to “Sinking Island”

  1. vave said

    Te invit şi pe tine să joci Dracula: the origin. Sunt curioasă tu ce părere vei avea… sau în cazul în care l-ai jucat fă o recenzie ceva. (nu vreau multe ştiu)😛

  2. credal said

    Am de gand intr-un viitor cat mai apropiat.
    Eu nu fac recenzii, doar povestesc cate ceva😛

Leave a Reply

 
