Mens infans in corpore adultus

plm

Poveste de iubire

Posted by credal on October 25, 2008


Astazi am fost in vizita acasa. Bunica era la noi. Bunica are 92 ani (ea zice ca va trai 112 ca bunicul ei). Bunica e din Braila. Din vorba in vorba mi-a zis ca s-a apucat de citit o carte ca se plicitiseste. Ciuleandra. Mi-a zis ca-i aduce aminte de cand era tanara.

Si a inceput sa-mi povesteasca cum a fugit ea si cu bunicul si s-au casatorit fara voia parintilor. Mi-am zis “perfect, ca povestile lui bunicul din al doilea razboi mondial le stiu pe de rost. Asta-i ceva nou”. Mi-as fi dorit s-o inregistrez. N-am reusit, dar o sa incerc sa redau cat mai precis ce mi-a zis.

In perioada de care-mi vorbea lucra pe mosia unui boier. La o vie. Bunicul lucra cu fratele ei mai mare ca tamplar. L-a vazut intr-o zi cand dadea la rindea. Era inalt, frumos… toate femeile il doreau. Mai tarziu cand erau casatoriti i-a zis bunicul :

“Auzi ce zice Cutareasca. Sa merg cu ea noaptea in padure sa luam lemne. Cred ca ma vrea”. (  =)) ) Ca asa era pe vremea aia. Lumea trecea Siretul cand era inghetat ca sa ia lemne din padure.

Fratele ei nu-l placea pe bunicul ca zicea ca-i golan. Ii spunea bunicii ca ar trebui sa se marite cu …, dar bunica nu, ca nu-i place de ala ca e mic de inaltime ca ea. Odata, cand era in oras, a simtit pe cineva ca a apucat-o de cot. Cand s-a intors si l-a vazut, sa ramana fara aer. Si nu i-a mai dat drumul. Au umblat la brat toata ziua. Pana cand au dat din greseala de mama ei. Bunica s-a speriat si si-a scapat poseta. Bunicul i-a adunat rujul, parfumul si ce mai avea, le-a bagat in poseta si dupa ce i-a inmanat-o a fugit.

Lucrurile au evoluat si au inceput sa se gandeasca la insuratoare. Dar mama bunici nu-i convenea. “Ce sa faci tu cu pustiul asta ? nici armata nu a facut-o. Asta-i crai de Braila”. Si au ajuns la concluzia ca cel mai bine ar fi sa fuga amandoi. Bunicul i-a promis ca va veni duminica sa o ia. Si a trecut o duminica, a trecut a doua, a treia si a patra, si aporape de a cincea a venit. Intr-o joi. “Cheam-o pe domnisoara sa-mi aduca vin”, i-a spus cuiva. A venit bunica si l-a vazut. “Am venit sa te iau”. “Ai zis ca vii atunci, unde-ai fost ? Nu mai vreau sa vin” “Daca nu vii te impusc” Chiar avea un pistol la el ca avea brevet tatal sau. Si i-a zis ca o asteapta intr-un anume loc.

A stat ea, s-a gandit, s-a gandit, sa plec, sa nu plec, pana la urma a plecat. Ca avea si bocceaua pregatita. Dar nu stia cum sa plece fara sa o vada maica-sa. Cand erau pe camp a avut noroc ca a trimis-o acasa ca sa-i aduca ceva. Astfel si-a luat bocceaua si a plecat. Soara ei a vazut-o si s-a dus repede sa o parasca. “Mama, mama, a fugit cateaua. ” “Cum sa fuga ca-i langa mine”. Mama ei vorbea de cainele de vanatoare pe care il aveau.

Moraru, administratorul mosiei, i-a urmarit calare. Pana la Siret. Pe Moraru l-a prins bunica odata cu boieroaica. Si cand a fost singura cu aceasta i-a spus ca s-a injosit de umbla cu un angajat. Moraru a aflat si a zis ca o sa i-o plateasca intr-o zi.

Ziceam de cum au ajuns la Siret. Pe ei i-a trecut podul. Era unul cu o pluta, cred ce se misca tragandu-se de o sfoara care era legata intre cele doua maluri. Nu mi-a explicat prea bine cum era, dar asa ii zcea, ca te trece podul. Ajunsese si Moraru calare cu biciul in mana: “Trece-ma repede podul, ce mai stai ?” “Lasa-i in pace ca-s tineri, lasa-i sa fuga”. Si asa au scapat. Si au mai mers vreo 18 kilometri. 18 kilometri ? Ce-nseamna si dragostea asta. Apoi s-au pus usor, usor pe picioare. Bunicul si-a gasit repede de lucru ca era tamplar bun iar pe vemea aia nu existau masinarii care sa prelucreze lemnul.

Acum cand am citit ce-am scris parca n-are farmec. Dar are bunica un stil de-a povesti de radeam la fiecare doua vorbe.

3 Responses to “Poveste de iubire”

  1. vave said

    Me… speechless.

  2. lost_in_time said

    me too … pare poveste cum vezi in filmele vechi gen 7 frati pt 7 surori sau invers🙂

  3. Oana :) said

    ha🙂 fairy tale. pe masura ce am citit , imi si imaginam asa.. hm , am zambetul pe buze si chiar ma gandesc .. cum ar fi daca ..😕

Leave a Reply

 
