Mens infans in corpore adultus

plm

Mos Craciun taximetrist

Posted by credal on December 7, 2008


Acum vreo…, de fapt in 2005 ma pregateam sa merg la un concert. Eram imbracat frumos la costum, concertul era cu Tarja Turunen. Era tot decembrie. Veneam cu trenul dintr-o localitate de langa Sibiu. Dar trenul ala fara sa stiu si fara sa ma interesez  a plecat la o ora la care dupa calculele mele era cam tarzie pentru a ajunge la timp. Mi-era ca n-o sa ma lase sa intru decat, eventual, la pauza. Mai eram cu un prieten.

Ajungem noi in gara, ochim un taxiu. Taximetristul vesel, purta o caciula de aia de mos craciun. Eu cand l-am vazut asa vesel mi-am zis ca e clar cu asta. Colegul meu i-a zis daca se poate mai repede. “Va duce mos craciun una doua”. Atata ne-a fost. Accelerari, franari bruste, injuraturi la pietoni, la masinile din fata. Eu eram inlemnit cu ochii bulbucati. Era sa dea peste niste pietoni. Si tot scotea sunete de alea de le scot copii mici cand imita motorul unei masini. In plus mai avea si glume in program. Imi si venea sa rad, in acelasi timp ma aia pe mine de frica. Cand sa ajungem zice: “Ui aici peste masina primarului, intram in ea”. Iar o frana brusca, oprim. Aia de la intrare erau cu ochii pe noi. “Pamaaaaaant”, imi venea sa urlu de bucurie ca am ajuns.

Acum, de fapt azi, cand m-am intors din Cluj, cautam taxiul la o anumita firma, ca asa mi se pune mie pata. Cand urc il vad pe respectivul. N-a mai bagat viteza de data asta ca nu i-am zis. Da’ tot glume in program avea😀

Cam asa a fost dialogul dintre noi, mai mult dintre el ca eu nu prea aveam chef de vorba:

– Sa bagam putin lemne pe foc. Sa stii ca muzica si caldura sunt gratis, numai drumul tre’ sa-l platesti. Baba asta trece sau ce face  ?  La’ ca nu trece… Si ? Esti la facultate ?

– Nu.

– Da’ unde esti, ai ceva job ?

– Da.

– E bine asa, bravo… A venit mosu la tine ?

– Apai la varsta asta nu mai vine.

– Nici la mine n-o venit. Asa-i ? Ca la astia rai nu vine numai la aia buni. Hai, ba p#la cu opelul ala ! Ui la mosu’ ala cum mere. (😀 ) … Si ? Carnet de conducere ai ? Masina ai ?

– Nu

– Pai de ce ?

– Poate imi fac scoala in primavara.

– Care primavara, asta, peste 2 ani, cinci ?

– Asta care urmeaza.

– No asa, asa-i bine, sa-ti iei lantu’ prima data si dup-aia roata. Sa stii ca daca ai carnet taximetristii te lasa sa conduci. Eu de dimineata sunt pe taxiul asta, nu mai pot. Ce fain ai fi condus tu acum sa ma odihnesc si eu putin in spate.

– =)) =))

Si cand sa cobor m-a intrebat daca nu vreau sa ma ajute sa-mi pun rucsacul in spate. Foarte comic taximetristul, avea si-un stil de a vorbi pe care nu pot sa-l redau aici, de mor numai cand il aud.

3 Responses to “Mos Craciun taximetrist”

  1. cristinazd said

    Doamne, ce talent artistic poti avea, este ceva incredibil…. Foarte misto mosul tau, si felul in care ai insinuat existenta vitezei masinii sau a vantului….

  2. credal said

    Vai, mersi, ma faci sa rosesc😀

    Faza e ca am citit undeva ca e bine sa pui si-o imagine la un post. Si cum nu vreau sa-mi sara careva de pe net ca i-am furat imaginea, m-am gandit sa-mi fac eu.

    In plus, imi place sa ma prostesc.😀

  3. cristinazd said

    te prostesti formidabil…:) in cel mai pozitiv sens al cuvantului “prostesc”

Leave a Reply

 
