Mens infans in corpore adultus

plm

Runaway 2: The Dream of the Turtle

Posted by credal on December 9, 2008


Gen: Adventure

Anul apariţiei: 2006

În săptămânile care au trecut am făcut rost de acest joc . Cum prima parte n-am jucat-o nu eram familiarzat cu unele personaje. Brian si prietena lui, Gina se află în vacanţă în Hawaii. Gina îşi doreşte să viziteze insula Mala. Deşi Brian face mofturi la început până la urmă nu poate să o refuze. Sincer, nici eu n-aş fi refuzat-o, da’ nu mai ziceţi nimănui😀 Nu ştiu cum se face că toate cursele spre insula Mala au fost anulate, astfel cei doi se văd nevoiţi să plece cu singura persoana disponibilă: batrânelul Otto. Acesta are un hidroavion vechi, parcă ar fi de-odată. Când le era lumea mai dragă, i se termină bateriile. Moşului, normal, ce credeaţi ? Brian o obligă pe Gina să sară din avion, deoarece la bord exista doar o paraşută, el rămânând să aterizeze nu în cel mai plăcut mod.

Runaway 2 este un adventure 3rd person point-and-click. Grafica este în stilul desenelor animate, cu o mulţime de locaţii diferite, bine desenate, chiar dacă par simple uneori. Când am început jocul nici nu-mi imaginam prin câte zone voi fi nevoit să umblu.

Personajele sunt bine conturate, fiecare ieşind din comun cu ceva. În schimb jocul actoricesc îmi pare că lasă de dorit uneori, iar unele accente nu se potrivesc deloc. Dialogurile sunt sub formă arborescentă fiecare întrebare cuprinzând mai multe întrebări pe aceaşi temă. O problemă ar fi faptul că opţiunile de dialog nu dispar o dată cu consumarea lor, iar cele noi care apar nu sunt puse în evidenţă. Bineînţeles acest tip de a reţine dialogurile te şi ajută în cazul în care ai uitat ce ţi-a fost spus de anumite personaje şi care îţi este folositor. Citisem pe undeva că dialogurile sunt lipsite de haz, deoarece acest joc este tradus din spaniolă, iar unele glume nu se potrivesc deloc. Nu pot să spun că m-am tăvălit pe jos de râs, dar nici supărătoare nu mi s-au părut, nici plictisitoare.

Muzica în unele niveluri amplifică vraja creată de peisaje. În rest e ca în filmele de comedie, şi nu m-a încântat în mod deosebit.

Cum ziceam jocul este 3rd person, deplasarea lui Brian făcându-se cu clickuri de mouse. În unele jocuri există opţiunea ca atunci când dai dublu click personajul să alerge, astfel ajungând mai repede la destinaţie. Dar Runaway are ceva mai bun. Cu dublu click în marginea ecranului ajungi instantaneu în cadrul următor, ne mai fiind obligat să aştepţi până se plimbă personajul pe tot ecranul. Iar când ai de trecut prin mai multe cadre pentru a ajunge la destinaţie te ajută. O combinaţie între această abordare şi cea cu alergatul cred că ar fi fost perfectă. Partea cu 3rd person e dusă, însă, puţin cam departe, jocul comportându-se ca un reality show. Mie personal îmi place să fiu personajul, nu să vorbească personajul cu mine. Iar în momentele când nu mai ştii ce să faci şi începi să încerci orice cu orice îţi zice că eşti cam tâmp. Tot din această cauză când nu faci nimic pentru o perioadă de timp se întoarce către tine şi ridică din umeri. Iar în meniul cu obiecte fiind desenat şi el bate din palme ca şi cum ai fi adormit. Personajul mai şi gândeaşte cu voce tare. Toate acestea par şi puin comice dar parcă prefer varianta clasică.

Ca orice adventure există un meniu cu diverse obiecte adunate, că tot am pomenit de el. Unul din lucrurile care mi-au plăcut la acesta e faptul că o combinaţie între două obiecte conţine un text personalizat. Dau un exemplu care nu se regăseşte în joc: Să zicem că aş combina ouă şi o tigaie. Atunci textul scris care apare nu este “Combină ouăle cu tigaia”, ci “Prăjeşte ouăle”. Meniul cu obiecte are şi ceva deranjant. Există obiecte care nu se văd prea bine, confundându-se cu imaginea de fundal maronie.

Cum ziceam, am observat în joc că atunci când stai degeaba, ori se întoarce către tine Brian şi ridică din umeri ori începe să facă diverse mişcări: se întinde, se scarpină, etc. Faza nasoală cu acest mod de a reda realitatea este, în cazul de faţă, prost implementat. Dacă vrei să-l trimiţi undeva până nu se termină de scărpinat, unde s-o scărpina, nu pleacă. Şi am păţit de multe ori asta, şi devine frustrant.

Lăsând la o parte micile neplăceri Runaway 2: The Turtle Dream este un joc care m-a acaparat. În primăvara anului viitor am înţeles că va apărea şi partea a treia a seriei, pe care sigur o voi juca.

7 Responses to “Runaway 2: The Dream of the Turtle”

  1. 665 said

    Misto, m-ai facut curios🙂

  2. credal said

    🙂

    Eu mi-am luat Paradise a lu’ nea Benoît Sokal. Cred ca-l instalez in seara asta. Sper sa-si fi pus bine in practica ideile, ca are idei bune.

  3. vave said

    Mda… mi-am instalat şi eu jocul. Plină de nerăbdare şi speranţă am început să mă joc. De fapt, mai bine spus am aşteptat. Un ecran negru mă privea foarte dubios. Recunosc că nu am cel mai performant laptop, dar totuşi. Nu am reuşit să ies din junglă, m-am enervat că tot de ecran negru aveam parte şi l-am dezinstalat. Să şi-l tufă!

  4. credal said

    mai joci o data dracula daca n-ai altceva

  5. vave said

    =)) Păi nici aia nu o mai am.😛
    Apropo… tu nu ai jucat-o sau urmează?

  6. credal said

    Nu cred ca o sa urmeze de curand.
    in primul rand trebuie sa scriu despre alt joc pe care l-am jucat si mi-e cam lene, si am pus ochii pe altul

  7. vave said

    Mda… să fii sănătos atunci.😛

Leave a Reply

 
