Mens infans in corpore adultus

plm

Puiu

Posted by Puiu on February 15, 2009


Bună ziua ! Eu sunt Puiu. “Al cui?” poate vă-ntrebaţi. Eram Puiu nimănui, asta până-ntr-o zi. Staţi să vă spun. Azi făceam ceea ce fac de când ma ştiu. Bârfeam cu restul puilor într-o ladă frigorifică, sau ce o fi aia. Eu nu sunt pui de ăla congelat, sunt de ăla care are aer condiţionat. Aşa la vreo 4 grade. Nu mai ştiu cum dracu’ am ajuns aici sau ce-a fost înainte, dacă a fost ceva. Că odată cu capul mi-am pierdut şi memoria. Asta dacă e adevărat că am avut cap, poveşti de astea am mai auzit de la pui mai bătrâni (la noi se zice expiraţi).

Eu sunt puţin mai ciudat aşa, sunt clarvăzător. Pot să prevăd viitorul, pot să prevăd trecutul. Sau postvăd ? Şi mai citesc şi gândurile oamenilor. Mă refer la oamenii de tot vin şi ne pipăie şi se uită la noi pe toate părţile de parcă ar cauta urme de lepra. Şi ba că ăsta-i prea scump, ba prea mic, ba prea roz, ba prea rece, ba plm.(Plm înseamnă pielea mea dar de când cu messul asta m-am prostit rău de tot).

Cum ziceam, eram la o bârfă, tocmai mă pregateam să-mi aprind o ţigară. Deodată simt o mână caldă pe mine şi observ o faţă cu ochelari şi barbă. Mă trezesc într-un coş alături de nişte creaturi ciudate. O cutie de lapte, o pungă cu kiwi, un pachet de unt, unul de caşcaval, o lămâie, că s-au prezentat fiecare. Mi-au spus că sunt foarte bucuroşi că văd şi ei lumea. A mai aterizat la un moment dat şi un pachet de sare de aia grunjoasă. Nu ştiu dacă de la sarea aia sau vreo zdruncinătură mai puternică sau ce s-o fi întâmplat dar am început să simt o durere puternică în locul unde trebuia să am capul… şi am leşinat…

…l-am şi întrebat : “ce-a fost în capul tău când te-ai gândit să mă bagi la cuptor fără rozmarin?” şi mi-a zis că nu a găsit la magazinul la care a fost. În plus i-a fost lene să meargă până la real că-i frig afară şi nu ştie dacă-l mai încap izmenele, iar bani pe taxi până acolo nu dă că oricum ajunge mai repede pe jos la ce coadă e la ieşirea din oraş. Mofturi, vorba lu’ nea Iancu. Dar până la urmă îl înţeleg şi pe el că a venit de la serviciu şi era cam obosit…

– Puiu, ce-ai păţit ?
– Nu ştiu, dar am avut cel mai ciudat vis posibil. Unde-i faţa cu ochelari şi barbă?
– Colo, caută ceva, parcă rozmarin îi zice.
– Rozmarin, rozmarin, roz… unde naiba ne aflăm?
– Ce ai? Te-ai tâmpit? În cărucior.
– Bine bine, da’ unde? Ce-i locul ăsta mare?

– Fii atent, zise pachetul de unt care părea că a trecut prin multe la viaţa lui. Ăsta mare de tot prin care ne plimbăm în cărucior, ăsta mare cât o galaxie e un ‘supermarket’. Îi zice Real. Mai sunt şi altele ca el.

Şi mi-a mai povestit el multe chestii pe care nu prea le-am înţeles. Dar noi chiar suntem în real şi se pare că eu chiar am visat, nu a fost vreo premoniţie, şi el chiar şi-a învins lenea şi a venit până aici. Deja au trecut cinci minute şi nu mai venea. Era tot la standul cu mirodenii. Noi ne-am apucat de-o şeptică. Eu din poziţia din care eram, îl puteam vedea cu coada ochiului. Avea o faţă de futuţimorţiimătiiderealcurozmarinultăucarenutegăsesc. Îl şi auzeam: “Să-mi bag pula în el real că de 10 minute mă tot uit la pliculeţele şi punguţele astea şi nici urmă de rozmarin. Pătrunjel, mărar, boia, oregano, tarhon, şofran, piper, muştar, diverse amestecături pentru mici, sarmale, murături, fripuri, plm. Mai mult pentru asta am venit aici, că sare şi pui găseam şi la kaufland şi nu mai mergeam în plus degeaba. A, uite şi eticheta cu rozmarin dar nu-i nimic aici”. Parcă îi şi venea să râdă gândindu-se că a ajuns să caute ceva cu disperare, ceva după care nu este chiar înnebunit.

Apoi am plecat într-un loc cu bipuri după care ne-am trezit pe o chestie care se tot mişca şi cineva ne dădea pe un gemuleţ de sub care ieşeau raze de lumină roşie. Am ajuns iar în cărucior şi undeva unde era întuneric şi înghesuit. La un moment dat am început să simt iar răcoarea pe care o simţeam de obicei. Şi se cutremura totul. Apoi iar cald apoi iar frig şi în sfârşit cald pe o masă. Între timp am aflat ce se întâmplase. Am ieşit afară din real şi am mers la kaufland că cel_care_m-a_cumpărat s-a gândit că dacă tot a pierdut o oră în real ar putea să intre şi la kaufland să încerce. Dumnezei, cristoşi, erau două răftuleţe numai cu rozmarin. Şi acolo lângă căpşuni era şi rozmarin verde. A mai cumpărat el diverse legume şi cam după o jumate de oră am plecat la drum către casă.

Pe masă lângă mine am vazut şi pliculeţele de rozmarin că a luat 4 ca să aibă. M-a pus pe un fund de lemn şi m-a belit de piele. N-am înţeles de ce a făcut asta. Într-un lighean a stors o lămâie, a pus două ouă şi toată sarea aia din pachet. Şi rozmarin, şi le-a amestecat. Eu am simţit ceva în dos la un moment dat. Îmi băgase nesimţitul mâna. La început a fost ciudat dar m-am obişnuit, chiar dacă a început să îndese în mine pătrungel, usturoi şi ce-a rămas de la lămâia aia. După care m-a pus pe sarea aia amestecată cu ce-am zis. Sub sare era o folie de aluminiu sub care era o tavă. Aţi fost vreodată la Spa? Eu nu, dar nu cred că s-ar fi comparat cu ce tratament am avut parte. M-a masat cu ulei peste tot, cu rozmarin cu mirosul lui înţepător, şi m-a acoperit cu sare. Apoi m-a băgat în cuptor la căldură. Minunat.

După vreo oră jumate mă scoate, bagă un cuţit în mine şi mă bagă înapoi în cuptor. Aud o conversaţie.
– Ar fi trebut să fie gata într-o oră.
– Păi nu prea se face la cuptorul ăsta, ca e flacăra prea bleagă.
– Da, de fapt acum îmi dau seama că e prima dată cand fac un pui la cuptor. Pui pe care sa nu-l fi tăiat.

După altă juma de oră mă scoate definitiv. Ar fi vrut să-mi facă o poză dar când a văzut că-s verzui de parcă aş fi mucegăit, s-a răzgândit. Eram verde de la rozmarin. A mâncat nehalitu’ din mine şi cartofi piure şi salată de roşii şi castraveţi.

Eu acum vă scriu de pe o insulă exotică. Exotică da’ cu wireless, că altfel nu avea farmec dacă nu le trimiteam poze pe mess. Aşa, ca să-i oftic şi să mă dau rotund! Nu vă zic cum am ajuns aici ca să nu stric gustul.

Vă las acum că trebuie să merg la o petrecere

Eu belit

Eu belit

Amestecatura de sare+oua+zeama lamaie+rozmarin

Amestecatura de sare+oua+zeama lamaie+rozmarin

Eu uns cu toate alifiile inainte de a fi bagat la cuptor

Eu uns cu toate alifiile inainte de a fi bagat la cuptor

10 Responses to “Puiu”

  1. credal said

    as mai dori si eu sa adaug ca nu mai merg la real in viata mea ca sa cumpar mancare, doar pentru electrice eventual.

    a fost cea mai nasoala zi din punct de vedere al cumparaturilor.

    Puiu a iesit cam sarat pe margine adica nu pot manca fix marginea si poate trebuia totusi sa las pielea pe el si apoi s-o arunc. dar ma gandesc ca si din cauza ca l-am lasat prea mult la cuptor. dar daca era varza cuptorul, doar nu era sa-l manc crud. zicea animaloo (mersi pentru reteta) ca isi ia cata sare ii trebuie, dar eu vrea sa isi ia cata sare imi trebuie mie😀😛

    chiar nu ma omor dupa rozmarin, e prea aromat pentru mine. dar o sa mai pun la pui, cine stie poate voi deveni fan. nici sfecla nu suportam si acum as manca munti intregi

  2. credal said

    iar pozele le-am facut cu telefonul, cu camera de la el de 0,3072 mega pixeli

  3. zuza said

    asta vroiam sa scriu, ca trebuia sa-l lasi cu piele si o aruncai apoi😛 Telefonu tau cu camera de 0,33685619356 face poze mai bune ca al meu cu camera de 2 =))

  4. vave said

    Sunt curioasă care pui e mai gustos… a lui animal00 sau al lui credal?😀

  5. credal said

    zuza, nokia 5200 negru😀
    vave, mai intrebi ?

  6. Arana said

    Uai cata sare. *faint*

    In rest, misto scrisa reteta. Muulta imaginatie iti trebuie sa te crezi pui decapitat.

  7. credal said

    Mersi, Arana🙂

    nu mai stiu daca am scris ca mi-e lene sa verific acum, dar toata sarea aia am aruncat-o de pe pui sau de pe sub pui.

  8. Sinzi said

    brusc mi s-a facut foame…puii rumeniti din carrefour ma cheama la ei :)))

  9. credal said

    nu cunosc puii aia😀

  10. sinzilup said

    eu sunt prietena cu ei de cand stau in camin …am dezvoltat o relatie bazata pe incredere si respect:))

Leave a Reply

 
