Mens infans in corpore adultus

plm

GP Australia 2009

Posted by credal on March 30, 2009


Cica disclaimer: nu promit ca ce scriu aici e 100% corect, si nici nu promit ca scriu numele pilotilor exact, ca i-am uitat de anul trecut din noiembrie ce pana mea. Si nu mai citesc a doua oara sa vad ce am gresit ca mi-e lene

1. Introducere

Cel mai dor mi-a fost de sunetul motoarelor, acel zumzait duios acompaniat de vocile suave ale comentatorilor, facandu-mi somnul de frumusete atat de dulce.  Apropo de comentatori si mai ales de Dan Mihai ‘Miki’ Alexandrescu, se vedea ca nu se simte bine in studio. Sa nu fie el la fata locului sa afle fiecare barfulita, sa stea la masa cu toate personalitatile din Formula 1. La un momenta dat aparuse o duduie, ce zic eu dudie, o fata. Si l-a intrebat Victor pe Miki cine e, daca e noua achizitie a lui Button. Si s-a vazut dezamagirea lui Dan Alexandrescu. Nu stia nimic :(  Oricum, cam aiurea intrebarea, eu nu i-as fi dat 18 ani.

2. Cuprins

Bineinteles am uitat sa ma trezesc la ora la care trebuie, desi stiam ca s-a schimbat, si am pierdut startul. Am fost foarte socat sa vad constructia bolizilor.  Parca m-as fi trezit undeva la finalul anilor 80 inceputul anilor 90. Senzatie de aia am avut.

Asa ca noutati ar fi: Honda – pa pa tu tu. Ross Brawn (ex Benetton, ex, Ferrari, ex Honda) a infiintat propria echipa Brawn GP. Cred ca pe 5 aprilie a fost anuntata. Si ca debutant s-a descurcat ‘destul de bine’. Asta daca luam in considerare dubla in calificari, dubla in cursa. De mult nu l-am mai vazut pe Button castigand, si nici pe Barrichello pe podium. (adica locurile 22 si 23 sau invers, daca nu ma insel, ultimii in clasamentul general anul trecut)

Pe locul trei ar fi trebuit sa fie Vettel care a aratat ca nu a fost o intamplare performanta de anul trecut. Dar, cursa se apropie de final, sangele fierbe, tineretea isi spune cuvantul, si cand sa il intreaca Kubica, il blocheaza si se ciocnesc putin. Kubica abandoneaza, Vettel ramane cu 3 roti pe pozitie, roata din stanga fata mai tinandu-se intr-o gingie. Incearca el sa termine cursa asa fiind “ambitionat” de faptul ca intrase saftey car-ul si de faptul ca i s-a spus de la boxe. Pana cand s-a gandit mai bine si a tras pe dreapta. Pardon, pe stanga parca era. Nu mai tin minte daca a fost penalizat si cred ca da, dar stiu ca echipa a fost amendata cu 50000 euro. In regulament se spune clar ca daca o masina are probleme trebuie sa iasa de pe circuit pentru ca pune siguranta celorlalti participanti la cursa in pericol.

Si asa locul 3 a fost luat de  Trulli. Foarte bucuros pe podium, parca ar fi doborat 3 zmei si o baba-cloanta si si-ar fi facut de cap si cu cioara de i-a adus apa. Bucuria n-a durat mult fiind penalizat fiindca l-ar fi depasit pe Hamilton cand era safety carul pe pista. Trulli s-a scuzat spunand ca s-a intamplat in felul urmator:  El a iesit putin de pe pista, Hamilton l-a depasit,  apoi a reintrat, si l-a vazut pe Hamilton incetinind si tragand pe dreapta. Si a crezut ca are probleme. Astfel Trulli a fost penalizat cu 25 secunde si de pe 3 a ajuns pe 12.

Ma intorc acum la echipa Brawn. Poate stiti poate nu stiti de controversatul difuzor de pe aripa din spate. Difuzor e aer, care mareste forta de apasare din spatele masinii. Pare-se nu e chiar conform regulamentului, spun celelalte echipe, care insinueaza ca cei din echipa Brawn au interpretat diferit ce scrie in ragulament. Daca e corect, daca nu e corect, daca nu e chiar corect dar va fi corect si vor adopta si celelalte echipe acest difuzor, daca din cauza asta au luat un avantaj, etc. etc., numai Bernie Ecclestone stie, ca el le leaga si el le dezleaga pe toate.

De Ferrari nu am zis nimic. Nici nu am ce, nu le-am vazut mutrele, pana m-am trezit erau deja abandonati. Soarta.

A, si ce era sa uit. Cel mai si cel mai important. Cea mai importanta schimbare adusa regulamentului, zic eu. Castigatorul campionatului de anul acesta va fi pilotul cu cele mai multe curse castigate. Asa, tata. Ca prea stateau unii lejer pe locul 2, conducand cu un picior, nefortand, cu tigarea in stanga si berea in dreapta si rasfoind anumite reviste la care nu vreau sa le fac reclame.  Bineinteles, nu le-a convenit, dar mie imi place. Sa se chinuie si ei putin, sa vad si eu sange ca prea dormeam la curse (si nu numai din cauza comentatorilor).

3. Incheiere

Cred ca saptamana viitoare s-ar putea sa nu se stie. Fiind la Malaezia iar e ceva ora de aia la care orice om normal se culca.

PS: informatie de ultima ora(strict confidentiala). Am vorbit eu cu Bernie si cu ambasada Malaeziei si s-au gandit sa puna cursa la ora 12, ora Romaniei. Cred ca e ok pentru toata lumea.😛

6 Responses to “GP Australia 2009”

  1. TaraSophie said

    De ieri ma tot uit pe aici, sa vad parerea ta despre cursa😀.
    1.Mie mi-a fost dor de sunetul motoarelor (cu toate ca mie imi suna telefonul asa), dar “vocea suava” a lui dl. Miki ti-o las tie, eu ma uit la rtl😛
    “Noua achizitie” are 24 de ani si e “japanese lingerie model”, transmite-i, te rog, lui dl. Miki.
    2. Ce rau mi-a parut de Vettel…
    3. Multumim ca ai intervenit pentru noi 🙂

  2. credal said

    Am vrut si ieri sa scriu, da’ mi-a fost lene.

    Eu uitasem ca prind RTL, ca mi-era dor si de Niki Lauda cu fatuca lui arsa de luptele grele date in tinerete😀

    Singurul lucru care ma enerveaza la RTL ca baga multe reclame la Krombacher si mor de pofta😀 Numai cand aud cum pronunta ala numele berii si mi se face gura apa. Plus ca o vad si pe tot ecranul aburinda si plina de roua diminetii.

    La TVR ma uit ca sa mai aud stiri despre romanasii nostri.

  3. TaraSophie said

    Mie reclama de la Krombacher mi s-a legat in minte de F1 si in iarna de cate ori o auzeam imi batea inima mai repede: O incepe F1!!!!🙂 , e ca un reflex (saru’mana nenea Pavlov)…cred ca asta era si scopul …

  4. vave said

    Şi totuşi revenind la informaţie, echipa Brawn GP a fost anunţată în 5 martie, nu aprilie… ar fi cam ciudat, nu crezi?😀

  5. credal said

    pentru mine nu😛

  6. vave said

    Era de aşteptat.🙂

Leave a Reply

 
