Mens infans in corpore adultus

plm

Pizza

Posted by credal on October 16, 2009


Ghicitoare: care e asemanarea intre animaloo si Matt Damon ?

La fel cum Matt Damon nu stie de ce lumea sau o parte din lume il place si se tot intreaba asa pe el, la fel si animaloo se intreaba oare de ce lumea ii apreciaza mancarea. El oricum gateste cu scopul de a bea bere in timp ce, ca si mam’mare cand facea la cozonaci, ca nu cred ca a ascuns atata tuica in aluat ca altfel aveam ficatul varza inca de pe vremea cand ma faceam muci de la un pahar de cico.

Din cauza lui animaloo, pe nume de cod animaloo mi-a venit ideea sa prepar pizza ieri. Disclaimer: puteti incerca asa ceva acasa.

Reteta 1. si cea mai complicata fiindca implica facutul si luptatul cu aluatul. Pentru asta ai nevoie de faina, drojdie macra, o ceasca de apa calda, zahar, sare. La fel ca si aluatul de taietei. Cica se pun chestiile alea intr-un recipient, chestiile alea fara faina, dar eu va invat o chestie din mosi stramosi. Inca de pe vremea cand eram asa mic incat trebuia sa ma urc pe scaun ca sa vad ce minunatie se afla in ligheanul de pe masa, in ligheanul bunicii, am invatat sau mai bine zis am observat ca bunica facea o gaura in muntele de faina si punea chestiile alea de mai sus in ea. Avantaje: nu mai murdaresti inca un castron in plus si arati profi. Plm. Si se lasa asa pana ajunge drojdia sa arate ca mutra recenta a lui Mickey Rourke. Mai apoi (a, am uitat sa spun daca sunteti animalici buteti baga 5-6 beri in timpul asta)… mai apoi amestecati acolo si cand credeti ca sunteti pregatiti luati aluatul la pumni si picioare. Cred ca vreo 20 minute ajung. Dupa care se lasa aluatul sa-si revina si sa se umfle in pene, da’ nu faceti 100 de grade in incaperea unde-l tineti ca-si baga pula in ea treaba.
Ca ‘toping’ adica ce se pune deasupra pentru ce-i care se uita la emisiuneile in care gatesc dorobantierele murdarindu-si unghiile false ca sa arate cat de gospodine sunt ele… asa, ce ziceam? a da, puneti ce vrea muschiul vostru. eu pun cascaval, salam, sunca, ceapa, ardei, masline, ciuperci chiar si ton. Daca sunteti fitosi puteti pune gorgonzole, mozzarele sau alte tipuri de formaggi, funghi de sub unghii, cipolla, prosciutto, etc., etc. Inainte de a pune astea ungeti aluatul cu zama pasta de rosii. Se pune la cuptor pana incepe sa puta. Eu trebuie sa recunosc ca cacalesc carnurile inainte, creca si ceapa si ardeiul ca altfel pana se fac astea mi se arde aluatul. cred, n-am incercat varianta necalita.
Ultima data cand am incercat sa fac un aluat era atat de enervant desi ii ziceam sa stea potol incat n-am mai rezistat si l-am trantit de perete. Plm.

Reteta2 semiprofi. Reteta asta e ca cea de mai sus singura diferenta e ca nu-ti mai bati capul cu aluatul ci folosesti felii de paine trase prin lapte. bineinteles umplii si golurile ce se foarmeaza intre felii.
Ultima data cand am facut asa ceva am pus asa de multe ingrediente incat s-au turtit de tot feliile de paine de zici ca mancam tochitura. Plm.

Reteta3 si cea mai simpla. Se cauta pe net o pizzerie, de preferabil cat mai aproape. Se alege tipul pizzei. Se suna la o tanti, care iti zice ca vine pizza in 30 minute. Si vine. La mine in 15😮 . Optional se haleste cu garnitura de sicola. Dezavantajul acestei retete este ca nu poti sa pui ce vrea muschiul tau pe pizza, doar daca nu cumva e restaurant de ala de iti alegi tu ingredientele. Si nu esti profi.
Ultima data cand am incercat o astfel de reteta a fost chiar ieri. Plm.

Trebuie sa va avertizez ca nu e recomandat sa bagati oricare din retetele astea prea des. Caz concret: cunosc o persoana care era om normal adica nici schija nici dospit, si dupa un an cand l-am ravazut avea un burtoc de buricu-i era marsupiu. Si cand l-am intrebat ce dracu a patit mi-a zis ca nu stie, a fost si la doctor si nimic. Mai apoi am descoperit de ce boala sufera. Aproape seara de seara baga la pizze.

PS: Daca am uitat ceva inseamna ca habar n-aveti sa gatiti. Plm.

3 Responses to “Pizza”

  1. vave said

    Reţeta 1:
    Aluatul ăla de zici că l-ai trântit era prea lipicios şi nu ai mai avut răbdare să îl frămânţi. Care frământat era de fapt un fel de croşetat.
    Reţeta 3:
    Te urăsc.

  2. animal00 said

    contrar opiniei aluatul nu tre sa stea la megacaldura. Drojdia lucreaza cel mai bine undeva intre 35 si 50 de grade. Parca.

  3. credal said

    eu stiu asta, bunica stie asta, nu stiu tata daca a aflat intre timp, dar avea prostul obicei sa faca o caldura in bucatarie ca in cuptorul locomotivelor cu carbuni. se topea ligheanul, nu alta.

Leave a Reply

 
