Mens infans in corpore adultus

plm

Mic dejun Azteco-Alpino-American (la tava)

Posted by credal on July 24, 2010


Urmeaza o reteta destul de complexa, si ca sa-ti iasa cum trebuie trebuie sa ai cel putin 5 ani de gatit intensiv, daca nu las-o balta. E rupere.

Reteta este in felul urmator: Bautura Azteca pe numele ei ciocolata.

Se ia o ciocolata amaruie, se toarna peste ea apa clocotita si se amesteca fara mila. Se pun niste chestii in ea, eu am citit ca cica ar pune vanilie, dar din cate mai tin minte Aztecii n-au folosit vanilie ci ardei iute. Sau poate nu mai stiu eu exact, ca, pula mea, a trecut mult de atunci. Mai uit si eu. Apoi am mai citit ca cica ar mai pune scortisoara, dar nici de asta nu tin minte sa fi folosit. Poate spaniolii dupa ce-au cucerit aztecii si au adus ei cacaoa in Europa dupa Cristofor Columb futu-l in gura cu Indiile lui care fugea el de piratii somalezi care este si azi. Muie. Nu de alta, dar scortisoara n-au inventat-o Aztecii. Vanilie era la ei, dar nu scortisoara. Ca sa nu mai zic ca faza cu ciocolata e de acum, ca ei n-au facut ciocolata tare, doar bautura. Ciocolata tare cam pe la 1700 a aparut cand s-a trezit un nene de dimineata ciufut si a zis: “Bag pula-n ea mancare, vreau ceva nou”. Si asa a inventat untul de cacao. Ca si daca si-ar fi facut Aztecii ciocolata tare, n-ar fi fost asa de idioti sa o intareasca ca mai apoi s-o inmoaie la loc. Bun, sa revin. Adevarul e ca eu nu sunt aztec adevarat, asa cum cineva de la blogroll nu e scotian adevarat, stie el cine. Si daca imi permit luxul asta, am adaugat si lapte la bautura. Si zahar dupa ce am luat o gura si mi-au iesit ochii din orbite. Si am pus niste piper daca tot am adus vorba de Indii, ca ardei iute mi-o fo lene sa cumpar.

Acum trecem la garnitura. Se ia niste unt din Alpi. De ce din Alpi? Acolo sunt vacile mai relaxate din cauza firului de iarba bogat in oxigen. Si alea care sunt cele mai euforice zburda cum zburda Scufita Rosie in bancul cu “ciupercutele mele”. Si cum zburda ele asa, li se bate laptele de peretii tatelor, si asa aprae untul de Alpi. Cu 82% grasime, ca cand am citit asta pe pachet mi se umflase o vena pe gat de nerabdare. De aia am ales unt de ala cu x%unt y% iaurt. E asa mai acrisor, de vara. Ca vacile care zburda topaind fac iaurt; alea care fac si flicflacu fac unt.

Si untul asta l-am pus pe niste felii de paine graham, ca asta graham are cele mai putin calorii. Adica patru felii nu au 1000 calorii ci doar 995. E ceva. Asta e partea americana a retetei

Tot untul e de aceasi culoare, dar asa a iesit datorita din cauza unghiului de coincidenta alfa, adica slaba calitate a telefonului meu de facut poze a coincis cu faptul ca batea umbra tavii pe feliile alea doua. Am avut si close-upuri dar le-am mancat

Alpine Kuhe, vaci alpi

8 Responses to “Mic dejun Azteco-Alpino-American (la tava)”

  1. vave said

    Este mirifc ce ai scris acolo, numai ingrediente alese pe spranceana. Nu am curaj sa incerc sa imi fac si eu asa ceva, nu as reusi sa ajung la o asa desavarsire. Sper sa imi prepari si mie vreodata.

  2. vave said

    P.S. Imi era dor de desenele tale.😛

  3. animal00 said

    ai dat si tu cu niste sare peste alpi?

  4. credal said

    nu, frate, nu ti-am zis ca-s cardiac si nu prea bag sare?😀

  5. animal00 said

    aztec temator?
    incredibil

  6. credal said

    de ce ma obligi tu sa mananc sare daca nu vreau?
    imi bag pula in ea sare, iodata sau neiodata. multumit?😀

  7. animal00 said

    si nu te ustura?

  8. credal said

    simteam eu ceva. te pomini c-oi fi luat vreo gonoree de la sare😀

Leave a Reply

 
