Mens infans in corpore adultus

plm

Prima zi de scoala

Posted by credal on September 14, 2010


Nu stiu altii cum sunt dar prima mea zi de scoala a avut loc in clasa I. Eram atat de fericit incat am vomitat. Sau asta a fost la festivitatea de premiere. Ca pe vremea aia cand aveam emotii vomitam, acum cand am emotii imi merge burta. Sau fuge. Dar culmea, mereu inainte cu o zi mananc diverse chestii natural imbogatite cu salmonela, stinse cu cola. Coincidenta nabii!

Eu nu de mult am realizat (ca mai fac si de astea) ca prima mea zi de scoala a fost si singura in care mi-a placut scoala. Cel putin pana sa intram in clase.

Tin minte ca aveam un coleg turc Omer Belgin care atat de agitat era incat a cazut din banca. Asa de mici eram  atunci incat ne permiteam sa cadem din banci. Marele meu noroc a fost sa am clasa la etajul unu fix ultima pe dreapta. Asa stiam unde sa ajung. Ca nu stiam sa citesc. Nu ca altii care stiau sa deznoade integrale triple impletite in patru, ca i-au invatat parintii, sa nu se faca de ras. Mai bine, sa se faca de plans. Alti elevi n-au fost asa norocosi. Altii din clasa intai. Mereu aparea un invatator cu cate un elev in lacrimi pierdut in spatiu care nu-si gasea clasa. Bine, exagerez putin, ca stiam sa numar, deci tot as fi nimerit clasa si daca era pe la mijloc.

Mare mi-a fost mirarea cand invatatoarea ne-a zis ca nu ne da nimic de facut in prima zi. Cum pula mea? Eu eram pregatit cu caiete, creioane, stilou Pescarus albastru ca cerul, radiera(un cuvant imposibil pentru mine atunci, era mai lejer guma de sters).  Si bineinteles ca un elev eminiche ce ma preconizam nu putea lipsi penarul de lemn de michimaus cu socotitoare inauntru. Si ea nimic. Am plecat acasa aproape in lacrimi. Imi venea sa-mi smulg parul proaspat tuns chilug. Mai ales ca un prieten de-al meu de era in clasa a 3-a s-a laudat ca a fost pus sa-si numeroteze paginile la caiet.

Dar mi-am revenit repede. In cateva zile. Cand am fost pus sa fac liniute verticale pe un caiet de matematica am luat doar 9. Ca cica nu erau drepte. Si eu le facusem cu culori. Pula mea, in scoala niciodata nu mi-a fost inteles spiritul artistic.

Ulterior(adica in maxim 2 saptamani) mi-am dat seama ca ceva nu se leaga. Cum aveam eu cheia de la apartament legata la gat cu siret de tenis original maden fabrica de textile Tulcea ’88 fara data de expirare. Pai cum avea sa se lege scoala cu batutul mingii cand eu trebuia sa-mi fac temele? Sau cu pac-pac? Sau flori fete si baieti. Sau telefonul fara fir. Sau v-ati ascunselea, sau cate si mai cate.

In clasa a doua in prima zi de scoala inca nu mi se ofilise coronita. Pe asta am bagat-o asa ca sa ma laud. In clasa a treia deja stiam ca e de rau. Prea se inmultisera materiile si temele in clasa a doua. Nu primisem sa numerotez nimic. Ura! In clasa a patra mi-era deja dor de clasa intai. In clasa a 5-a morcovul cat china ca aveam de indurat 1000 de profesori/oare in loc de o invatatoare cu al carui stil de tras de perciuni si inrosit palmele ma obisnuiesm. In clasa a 6-a plangeam si mai tare ca s-a dus vacanta de vara. In gand, ca eram barbat, ce naiba. In clasa a 7-a o intrebam pe mama cat mai e pana la vacanta de iarna. Trebuie sa recunosc ca a fost si putin interesant. Nu stiu ce-au mancat unele colege peste vara dar li se umflasera pieptul. In clasa a 8-a eram cu double morcovul. Stiam ca urmeaza ceva ce iubesc foarte mult. Sa tocesc comentariul la “Puiul”. Si la restul.

In clasele din liceu mereu a plouat in prima zi de scoala. Cred si eu. Si eu as fi plouat de eram vreme. In facultate prima zi de scoala n-a fost o zi batuta in cuie. Sfarsit. Adica in sfarsit.

As mai putea adauga la astea minunata si placuta si imbietoarea trecere de la fusul orar de vara la cel de scoala, dar si la gradinita eram trezit cu forta, numai ca acolo de-abia asteptam sa ajung ca sa apuc sa-mi fac stocul de rotodiscuri inaintea altor copii, sa am cu ce ma juca toata ziua.

One Response to “Prima zi de scoala”

  1. 665 said

    Emotionant. Inca ma chinui sa nu-mi daau drumul. La memorii. Astept milioanele de $$$ casa de pe plaja si mulatrele felatoare intru excitarea muzei. Si-apoi.😉

Leave a Reply

 
