Mens infans in corpore adultus

plm

Viata la tara.

Posted by credal on October 3, 2010


Vine o zi in viata unui om cand trebuie sa mai si iasa cu bicicleta, si azi a fost o astfel de zi pentru mine. Si din vorba in vorba, adica vorbeau paserile prin parc, am ajuns la intrarea de la muzeul satului. Si cum cu bicla nu m-am mai dat printre morometi si ioni, am dat sa intru. Pana am vazut ca nu e voie cu biciclete. Dar aveam voie cu ea pe langa, ca atunci cand aveam 4 ani si inca nu stiam sa ma dau fara sa ma tina tata de sa.

[Daca o sa vedeti poze ca sigur o sa vedeti, ca pun, sa nu va suparati ca arata cum arata, neincadrate si urate, ca sunt cu telefonul. Plus ca la telefon n-am trepied, nu ca mi-ar fi trebuit]

In prima casa in care-am intrat am simtit un miros ciudat. Nu, nu era mucegai. Acolo mai erau niste oameni, terrani d-astia. Un nene ii zicea unui copil ca de ce nu l-a invatat ta-su sa-si dea jos caciula cand a intrat. In incaperea alaturata era un preot. Si da, miroasea a tamaie. Si cand am iesit am vazut ca acea casa avea un turn cu cruce in varf. Oara ma iarta Doamne-Doamne ca intrasem cu mainile in buzunare?

M-am mai plimbat pe-acolo prin gospodarii si am dat de o casa de care vreau sa-mi fac si eu casa de vacanta. Vedeti in poza. Jos acolo ar merge un bar si cu o masa de biliard, ba nu, de snooker, ce Sulla mea! La etaj pe peretele dinspre rasarit pun tv-ul cu plasma, in partea ailalta frigiderul cu bere, sa nu fiu nevoit sa cobor pana jos.  Langa pat compu’ cu monitor 3D si neaparat un volan pentru cand mai bag cate-o cursa. Nimic nu se compara cu o vacanta in inima naturii!

Mai incolo, zic mai incolo ca a fost o zona unde m-am putut plimba cu bicla, ca nu era lume, si nici case nici nimic. Mai incolo am vazut un fel de nu stiu ce era, dar mi-am imaginat, ca prost nu sunt😀.  Cred ca era niste wc public, dar era de ala smecher, probabil cand trecea pe-acolo Cuza, sa fie domneste, asa. Cladirea sau cum ma-sa sa-i zic era suspendata. Cred ca trecea o apa pe sub ea. Inauntru erau niste bazine de cacat in ele. In spatele lor  erau niste pietre mari care pun pariu ca se roteau, iar tu iti puneai curu pe ele dupa ce te cacai, ca sa te cureti. Ha, ha, veti zice, ca acum avem hartie igienica parfumata. Da, corect, dar acolo cand ieseai aveai musetel, galbenele pentru rana, si menta pentru reimprospatare, si toate astea proaspete. Jos de tot sub bude erau niste moristi, moristi de alea cum sunt la masina de tocat carne. La fiecare buda cate una. Ingeniozitate romaneasca, nene. Ca v-am zis ca asta era pe apa, iar in josul apei poate se scaldau copiii. De aia ca sa nu vina pe la bot ala, ca mi-e si nu stiu cum sa-i zic. Cacat, n-a ca i-am zis, duce-s-ar pe Tocile in jos. Si elicele alea sunt facute special ca sa toace cacatul. Una e sa vina ala intreg, alta e sa vina in particule fine. De aia si avem negri in tara.

Mai la vale intr-o curba, nu chiar in vale dar nici in deal, erau mai multe mijloace de transport, adica d-astea cu roti, de plimbat, de carat, de arat, de fut… Nu, desi eu asa crezusem cand am citit “roaba lui Avram Iancu”. Al naibii, ma gandeam c-am nimerit in muzeu de ceara. Cand sa vad rapandula, na roaba de aia de carat sacii de mushrooms. Da, stiati, eu nu m-am prins din prima.

In departare am vazut niste mori de vant intr-un lan de plm ca n-am fost atent. Am inceput sa pedalez furiosso. Nu de alta dar simteam miros de gratare. Apoi am mai vazut diverse, printre care si o locomotiva ce putea sa mearga si pe tavan, ca nu stiu de ce-avea roata si sus.

Si am mai vazut si altele si m-am intors. Si cum ma intorceam eu asa, am inceput sa ma gandesc la viata. La viata de atunci. Ce frumos era, sa stai pe prispa sa asculti cantecul paserilor. Pe urma mi-am dat seama ca lucrai toata ziua, dar parca acum nu-i la fel, desi eu nu mai bag ca inainte. Daca as fi trait atunci oare ce mi-ar fi placut sa fiu? Bineinteles, boier, doooh, logic. Dar sa zicem ca nu aveam eu norocul asta. Am vazut gospodarie de agricultor – asa ceva in niciun caz. Sa ma bata soarele in cap toata ziua? Am vazut gospodarie de dogar – parca ar mai merge dar tre sa fie si ceva mai pentru mine. Potcovar de ala? Nu, ca nu suport caldura. Cand colo am gasit. Sa ma ocup de vin. Da, e frumos cu vinul ghiurghiuliu, tarirarira, numai ca asta e toamna, in rest trebuie sa am grija de vita de vie. Si eu nu ma omor dupa Despot, chit c-aveam freza ca el intr-o perioada. Si la par si la perciuni si la cioc.

Deci nu-i bine nici cu vinul. Apropo de vin, am inceput sa simt miros din directia in care mergeam. Sa vezi acum minune ca dau de bautura. Deja incepura sa-mi sclipeasca ochii si aveam un zambet ca Hitchcock cand explica el efectul Kuleshov intr-un clip (vedeti mai jos daca nu-l stiti). Ura, magazin alimentar, adica chiosc de ala. Adica pula, popcorn, pepsi, cacat. Ba, gravid nu sunt, ce dracu? Cand colo, erau niste neni pe malul lacului ce vanturau o butelca de 5l de vin, de ala de casa. Erau la pescuit. Ce chestie, sa vii in muzeul satului sa pescuiesti!

Ma cam apropriam de intrarea in muzeu si nu mi-am gasit si eu o ocupatie. Intrasem in panica. Noroc cu niste persoane care au zis ceva de instrumente muzicale. Era o gospodarie pe langa care am trecut fara sa o bag in seama. Cica acolo sta unu de face instrumente muzicale. Avea si-o sanie in garaj. Garaj, ce varza sunt😀 Se vede ca bunicii mei locuiesc la oras. Deci asta mi-ar fi placut. Sa stau toata ziua pe prispa, sa trag la tutun facut de cu seara dinainte si sa cioplesc la cobze. Viata, nene!

Si cam atat, am incalecat pe-o sa si pula mea!

4 Responses to “Viata la tara.”

  1. vave said

    1. Şi biserica a rămas în picioare?
    2. Lasă-ţi “Sulla” că oricum a pierdut… şi a coborât tocmai pe şase.😀
    3. Bună şi imaginaţia asta la ceva.😆
    4. Nu că nu suporţi căldura… ţie nu îţi plac temperaturile extreme.
    4′. E grele cu vinul şi mai grele cu viţa de vie.
    5. Păi unde să pescuieşti? Nu toţi îşi permit să meargă în Deltă.😛
    6. Tu l-ai găsit pe Moş Crăciunul autohton? Uai… “sanie cu zurgălăi [insert botelcuţă cu vin aburind] frumoşi sunt căluţii tăi” hâc!
    7. Ţi s-a făcut chef de a fuma?😆

  2. credal said

    6. normal. 7, pardon

  3. animal00 said

    “Ura, magazin alimentar, adica chiosc de ala. Adica pula”

    adica tu de la magazine alimentare tzei sa manci pula?

  4. credal said

    nu nu😀
    de la chioscuri

    de la magazine alimentare iau mancare pizda de tot :d

Leave a Reply

 
